mandag 17. juni 2013

Nytt spisebord på gang..


 

 Så var det disse småprosjektene mine da, de som det liksom ikke skal være så mye bryderi med (er jo så mye billigere å kjøpe brukt for så å pusse opp sjøl). Men selv om det ikke alltid skal være så mye jobb for å få det fint, så må det da gjøres. 
 Nå har det "nye" spisebordet stått i garasjen noen uker allerede uten at noe har skjedd med det.. står der som et blankt lerret og bare venter på en "makeover".



 I dag viser jeg noen bilder fra spisestua slik den ser ut i dag, med nyplukkede lupiner i et glass på bordet.. Bordet som jeg er så innmari glad i, bordet som har fulgt meg i snart fem år og ble kjøpt før jeg hadde noe sted å ha det,bordet som jeg malte sort og attpåtil i høyglans fordi jeg dengang syntes det var tøft med skikkelig kontraster i den ellers så hvite leiligheta mi, bordet som jeg nå så veldig gjerne skulle ha malt hvitt og beholdt nettopp fordi jeg er så glad i det.


 
 Det fineste med bordet er definitivt bordbeina, Åå jeg tror jeg kommer til å savne å se på de. Men bordet som skal erstatte dette har heldigvis ganske fine bein det og til tross for at de er litt enklere. Skal nok bli veldig glad i det nye bordet også.




 Gleder meg til jeg ikke trenger å bruke duk for å dempe det sorte (og skjule slitasjen på bordplata som har vært godt brukt de siste 4 åra). 
 Gleder meg til jeg får ny og fin hvit bordplate og ikke trenger bruke duk, og jeg kan bruke noen av de fine løperne jeg har liggende (og så klart den nye som jeg kjøpte for bare to uker siden.. den venter på nytt bord den også).




I hjørnet av spisestua står et lite bord jeg har fått etter besteforeldrene mine, det skal også males hvitt etterhvert, det gamle vinduet har jeg kjøpt på en av de lokale bruktbutikkene her på Toten.
 Den superkule retro klokka som henger på veggen er det min kjære samboer som har arvet etter sine besteforeldre som hadde den på kjøkkenet i sin tid.  Og "månelampa"(som jeg liker å kalle den)var en julegave han fikk av sin søster. Synes den gjør seg der i hjørnet og gir et moderne innslag i et interiør som kanskje i størst grad vitner om gjenbruk.

 På slagbenken har vi godt med puter, fordi det er fint å se på men også godt å ha en pute bak ryggen når man skal sitte til bords en stund. De to putene i midten her har jeg sydd selv av et lite stoffstykke og en gardin jeg har hatt liggende sikkert i hvertfall i to år hvis ikke lenger.. De to største i ruter var en bursdagsgave til meg selv, fra meg selv, kjøpte disse på Skeidar.Se er så utrolig gode og myke så måtte jo bare ha de!

Nei nå får jeg vel se om ikke det spisebordet kanskje kunne få seg et strøk med grunning, så blir det vel ferdig en gang snart(får jeg håpe).

Ha en fortsatt fin mandag! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar